REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1
Definicja pojęć
Sprzedawca - należy przez to rozumieć właściciela sklepu internetowego www.lm-armatura.pl jest:
LM – Mirosław Kowalski
ul. Sienkiewicza 92
05-082 Stare Babice
NIP: 522-167-17-41
Sklep internetowy – należy przez to rozumieć prowadzony przez Sprzedawcę na
stronie internetowej www.lm-armatura.pl serwis internetowy, za pośrednictwem
którego, Kupujący może kupić produkty znajdujące się w ofercie Sprzedawcy,
Kupujący - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która ukończyła, co
najmniej 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osobę
prawną, jednostkę nie posiadającą osobowości prawnej, której przepisy szczególne
przyznają zdolność prawną, która zamierza dokonać lub dokonała zakupu w
Sklepie internetowym Sprzedawcy,
Konsument- należy przez to rozumieć osobę fizyczną, dokonującą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
§ 2
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania przez Sprzedawcę za
pośrednictwem Sklepu internetowego sprzedaży produktów znajdujących się w
ofercie Sprzedawcy, umieszczonej na stronie internetowej www.lm-armaura.pl
2. Sprzedaż produktów prowadzona jest przy wykorzystaniu środków
porozumiewania się na odległość tj. za pośrednictwem wzoru formularza
zamówienia, znajdującego się na stronie internetowej www.lm-armatura.pl lub za
pośrednictwem korespondencji e-mail.
3. Niniejszy regulamin obowiązuje również klientów, którzy dokonali zamówienia
drogą telefoniczną.
4. Kupujący mogą uzyskać dostęp do niniejszego regulaminu w każdym czasie,
nieodpłatnie, w tym za pośrednictwem odesłania internetowego, (tj. linku)
zamieszczonego na stronie www.lm-armatura.pl
5. Klient dokonujący zakupu w sklepie wyraża zgodę na przekazanie swojego
adresu e-mail do Grupa Allegro Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz na
przetwarzanie przez Sklep lm-armatura.pl oraz Grupa Allegro Sp. z o.o., danych
osobowych Klienta w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji w
Sklepie lm-armatura.pl (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie
danych osobowych z dnia 29.08.1997 ).
§ 3
Oferta
2. Sprzedawca dokłada należytej staranności, aby treść strony internetowej www.lm.armatura.pl jak najdokładniej odpowiadała rzeczywistości. Z uwagi na
możliwość wystąpienia błędów przy aktualizacjach (cen, konfiguracji, czy
parametrów technicznych) – ewentualne rozbieżności zostaną skorygowane przed
zawarciem umowy sprzedaży i przystąpieniem Sprzedawcy do wysyłki towaru tj.
w toku procedury składania zamówienia i najpóźniej w chwili wysłania do
Kupującego na wskazany przez niego adres e-mail potwierdzenia przyjęcia
zamówienia.
4. Zdjęcia na stronie sklepu nie stanowią oferty handlowej i mogą różnić się od
rzeczywistego wyglądu produktu
§ 4
Składanie i przyjmowanie zamówień
1. Kupujący składa zamówienie przez stronę internetową Sprzedawcy
www.lm-armatura.pl, poprzez wybór jednej lub kilku pozycji ze szczegółowego
spisu produktów.
2. Warunkiem realizacji złożonego zamówienia jest prawidłowe wypełnienie wzoru
formularza zamówienia, znajdującego się na stronie internetowej
www.lm-armatura.pl, w szczególności podanie numeru telefonu oraz adresu e-mail,
umożliwiających identyfikację Kupującego oraz potwierdzenie zamówienia.
3. Zamówienie może być złożone przez Kupującego w formie telefonicznej lub za
pomocą poczty elektronicznej.
4. Złożenie zamówienia w sklepie internetowym nie jest równoznaczne z zawarciem umowy.
5. Kupujący otrzymuje e-mail zwrotny potwierdzający przyjęcie zamówienia przez
Sprzedawcę oraz określający ilość i cenę zamawianego produktu oraz koszt jego
Dostawy a także faktyczny termin realizacji zamówienia.
6. Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności danych adresowych, ceny, ilości oraz rodzaju zamówionych produktów, a także wyboru formy płatności.
7. Po dokonaniu akceptacji zamówienia przez Kupującego, zamówienie jest
przekazane do realizacji.
8. Umowa kupna-sprzedaży towaru pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym
zawierana jest w chwili dokonania akceptacji zamówienia przez Kupującego,
którego potwierdzenie przyjęcia otrzymał od Sprzedającego na podany w
zamówieniu adres poczty elektronicznej.
9. Dowodem sprzedaży w Sklepie internetowym jest faktura VAT lub paragon, wystawiane
przez Sprzedawcę Kupującemu i wysyłane na podany przez Kupującego adres email.
§ 5
Realizacja zamówień
1. Zamówione produkty dostarczane są do Kupującego za pośrednictwem
podmiotu świadczącego usługi kurierskie. Wysyłka towaru następuje w ciągu
od 3 do 5 dni roboczych od momentu:
a) potwierdzenia zamówienia przez Kupującego przy wyborze opcji
płatności: „płatność za pobraniem”,
b) daty zaksięgowania wpłaty na konto Sprzedawcy przy wyborze opcji
płatności: „przedpłata”.
2. W przypadku nieobecności Kupującego pod wskazanym adresem doręczenia:
a) kurier awizuje przesyłkę, ponowna próba dostawy towaru nastąpi w
ciągu następnych 48 godzin od daty wystawienia awizo,
b) jeżeli kurier nie zastanie Kupującego pod adresem dostawy, awizuje
przesyłkę ponownie. Na drugim awizo wskazane jest miejsce, gdzie
Kupujący może odebrać przesyłkę. Przesyłkę należy odebrać w
terminie do 4 dni od daty wystawienia awizo. Po 4 dniach następuje
anulowanie zamówienia, a kosztami zwrotu produktu obciążany
zostaje Kupujący. W przypadku wyboru formy płatności „przedpłata
przelewem na konto”, anulowanie zamówienia powoduje zwrot
kosztów Kupującemu, pomniejszonych o koszt dostawy, na
wskazany przez niego rachunek bankowy bądź za pośrednictwem
przekazu pocztowego.
3. Koszt transportu ustalany jest indywidualnie a Kupujący jest informowany o tym przy potwierdzeniu zamówienia.
4. Przed odebraniem przesyłki od kuriera, Kupujący powinien sprawdzić,
czy przesyłka nie uległa uszkodzeniu podczas transportu. Należy zwrócić
szczególną uwagę na stan taśm i plomb zabezpieczających przesyłkę, rozerwania
oraz wszelkie wgniecenia opakowania zewnętrznego oraz obecności naklejek
ostrzegawczych.
5. W przypadku gdy uszkodzone jest opakowanie przesyłki, plomby i/lub taśmy
zabezpieczające, bądź sam towar lub też otrzymany produkt jest niekompletny,
Kupujący powinien odmówić przyjęcia przesyłki (dla płatności gotówką przy
odbiorze). Przy innej formie płatności Kupujący powinien sporządzić protokół
szkody w obecności kuriera. Protokół szkody powinien zawierać:
a) wyszczególnienie uszkodzeń (rozerwania, wgniecenia opakowania)
oraz ewentualnych braków,
b) informacje o zabezpieczeniach (wewnętrznych i zewnętrznych)
przesyłki,
c) datę i godzinę doręczenia.
6. Dodatkowo Kupujący powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą w
celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji oraz podjęcia odpowiednich działań jeszcze w
obecności kuriera.
7. W przypadku niemożności realizacji zamówienia w terminie określonym na stronie www.lm-armatura.pl z uwagi na brak zamówionego produktów lub zamówionej ilości egzemplarzy w magazynie, Sprzedawca telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej albo faksem powiadomi niezwłocznie Kupującego o tej okoliczności, proponując inny
termin realizacji zamówienia. Kupujący jest uprawniony do niezaakceptowania
nowego terminu realizacji zamówienia oraz anulowania zamówienia.
8. W przypadku sprzedaży produktów objętych promocją, realizacja zamówień
następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do
wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży bądź do upływu terminu
promocji, określonego na stronie internetowej www.lm-armatura.pl
9. Dostawa towarów realizowana jest tylko na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
§ 6
Obowiązki Kupujących
Kupujący zobowiązany jest w szczególności do:
a) korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób nie zakłócający jego
funkcjonowania,
b) korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z
przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej prawa,
postanowieniami regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie
zwyczajami,
c) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy
obowiązującego prawa,
d) korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy
dla pozostałych klientów oraz dla Sprzedawcy, z poszanowaniem ich dóbr
osobistych (w tym prawa do prywatności) i wszelkich przysługujących im
praw,
e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu
internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
Wykorzystywanie treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na
podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez Sprzedawcę.
§ 7
Opłaty
1. Sprzedawca oświadcza, że obowiązującą Kupującego ceną sprzedaży
poszczególnych produktów jest cena podana w Sklepie internetowym w
momencie złożenia zamówienia przez Kupującego. O ile cena ta nie ulegnie zmianie
niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym, które mogą się pojawić w
odniesieniu do poszczególnych produktów po złożeniu zamówienia przez
Kupującego.
2. Podane ceny są cenami brutto i zawierają podatek VAT według stawek
określonych odrębnymi przepisami. Cena produktu nie zawiera kosztów
dostawy.
3. Wyboru sposobu płatności dokonuje Kupujący w momencie złożenia
zamówienia.
4. Przewiduje się następujące formy płatności:
a) płatność gotówką za pobraniem – Kupujący przy odbiorze przesyłki
od kuriera dokonuje płatności kwoty będącej sumą kosztów ceny
produktu, dostawy, oraz jeśli takie oferuje Sprzedający montażu oraz
uruchomienia,
b) przedpłata przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy –
Kupujący wpłaca na numer konta podany w potwierdzeniu
zamówienia kwotę będącą sumą kosztów ceny produktu, dostawy,
oraz jeśli takie oferuje Sprzedający montażu oraz uruchomienia w
terminie nie późniejszym niż 14 dni od zawarcia umowy sprzedaży.
§ 8
Niezgodność towaru z umową
1. Sprzedawca odpowiada przed Kupującym będącym Konsumentem za
niezgodność towaru z umową na warunkach określonych w ustawie z dnia 27
lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu Cywilnego oraz zgodne z poniższymi przepisami.
2. Zwracany towar, w miarę możliwości, powinien znajdować się w oryginalnym,
nieuszkodzonym opakowaniu (przez oryginalne opakowanie należy rozumieć
opakowanie towaru wraz ze wszystkimi elementami dodatkowymi, służącymi do
transportu towaru), pozwalającym na bezpieczny transport.
3. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Kupującego niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania od Kupującego reklamowanego
produktu wraz z pismem reklamacyjnym.
4. Wszelka korespondencja dotycząca zakupionego produktu będzie prowadzona
listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany w zamówieniu
Kupującego adres e-mail.
6. Jeżeli żądanie Kupującego będzie zasadne, Sprzedawca ponosi wszelkie koszty
związane z dostawą naprawionego lub nowego towaru pozbawionego wad do
Kupującego.
§ 9
Gwarancja jakości
1. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie internetowym posiadają gwarancję
jakości producenta bądź importera, która jest realizowana na terenie
Rzeczpospolitej Polskiej. Szczegółowe warunki gwarancji są określone na karcie
gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta, którą Kupujący otrzymuje wraz z
produktem.
2. Okres gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie na stronie internetowej
www.lm-armatura.pl lub na załączonej do produktu karcie gwarancyjnej.
3. Wszelkie roszczenia wynikające z realizacji uprawnień z tytułu udzielonej
gwarancji jakości należy kierować bezpośrednio do podmiotów udzielających
gwarancji jakości.
5. Jeżeli produkt nie posiada karty gwarancyjnej producenta, podstawę gwarancji
stanowi dowód zakupu.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie pisma zawierającego oświadczenie o odstąpieniu zawarcia umowy na odległość.
2. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, umowa
jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
niezmienionym, tj. w okresie liczonym od dnia wydania Konsumentowi produktu nie może dojść do:
a) mechanicznego uszkodzenia,
b) wystąpienia braku jakiegokolwiek z tych elementów produktu, które
stanowią jego integralną część w znaczeniu technologicznym lub
funkcjonalnym, chyba, że powyższe nastąpiło w wyniku niezgodności produktu z umową w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
3. Produkt podlegający zwrotowi powinien być zapakowany w sposób
umożliwiający jego bezpieczny transport. Produkt powinien być wysłany nie
później niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia. W celu ułatwienia procedury
zwrotu produktu prosimy o skontaktowani się ze Sprzedawcą celem ustalenia
szczegółów zwrotu produktu.
4. Sprzedawca gwarantuje zwrot ceny i kosztów uiszczonych przez Kupującego, w
tym kosztów wysłania sprzedanych produktów Kupującemu, nie refunduje ani
nie ponosi jednak kosztów odesłania produktów Sprzedającemu. Wszelkie zwroty
należności będą regulowane przez Sprzedawcę za pomocą przelewu bankowego
na konto wskazane przez Kupującego lub przekazem pocztowym.
5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w wypadku zamówienia produktu o właściwościach określonych
przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z
jego osobą oraz w pozostałych przypadkach określonych w art. 10 ust. 3 Ustawy o
ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny.
6. W przypadku pozostałych Kupujących, nie posiadających statusu Konsumenta
zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 11
Anulowanie zamówienia, pozbawienie prawa korzystania ze Sklepu
internetowego
1. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy i anulowania
zamówienia potwierdzonego w sytuacji, gdy Kupujący jako formę płatności
wybrał przelew, a kwota należności za zamówienie nie zostanie zaksięgowana na
koncie Sprzedawcy w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez Kupującego numeru konta, na które ma on wpłacić należność, a także możliwość anulowania
zamówienia gdy w wyniku zachowania Kupującego, w szczególności
przyjmującego postać zachowania obelżywego lub innego uwłaczającego, nie jest
możliwa wymiana korespondencji niezbędna do przeprowadzenia procedury
realizacji zamówienia do końca.
2. Sprzedawca może pozbawić Kupującego prawa do korzystania ze Sklepu
internetowego oraz dokonywania zamówień drogą telefoniczną, jak również
może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego
ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku rażącego naruszenia przez
Kupującego niniejszego regulaminu, a w szczególności gdy Kupujący:
a) podał dane wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
b) dopuści się naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności
dóbr osobistych innych klientów,
c) dopuści się zachowań, które są niezgodne z obowiązującymi przepisami
prawa,
d) narusza zasady współżycia społecznego np. poprzez kilkakrotne
dokonywanie zamówień i ich kilkakrotne, celowe nie odbieranie.
§ 12
Dane osobowe
1. Dane osobowe podane w formularzu zamówienia na stronie www.lm-armatura.pl są przetwarzane przez Sprzedawcę w jego siedzibie
w miejscowości Stare Babice, przy ulicy Sienkiewicza 92 w celach realizacji zamówienia,
zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
danych osobowych oraz w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i
Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania
danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny
odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych
osobowych i w tym zakresie Sprzedający jest administratorem danych w
rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych. Kupujący posiadają jednocześnie
prawo do wglądu do tych danych oraz ich uzupełnienia i poprawienia, a także do
żądania zaprzestania ich przetwarzania.
2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów, w związku ze
składanymi przez Kupujących zamówieniami, Sprzedawca podejmuje środki
techniczne i organizacyjne, odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa
udostępnionych przez Kupującego danych osobowych.
§ 13
Postanowienia końcowe
1. Złożenie zamówienia w Sklepie internetowym oznacza zaakceptowanie
postanowień niniejszego regulaminu w wersji obowiązującej w dniu złożenia
zamówienia.
2. Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych między Sprzedawcą a
Kupującym, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie
z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
3. Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych między Sprzedawcą a
Kupującym, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze
względu na siedzibę Sprzedawcy.
4. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu oraz cen produktów znajdujących się w ofercie. Zmiana regulaminu oraz cen nie dotyczy
zamówień złożonych przez Kupujących przed zmianami.
5. Zmiany regulaminu i cen obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i
umieszczenia na stronie internetowej www.lm-armatura.pl.
6. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego
regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta jakie przysługują mu na
podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
prawa. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze
zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 2 marca 2000
r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 marca 2015.